divendres, 21 d’agost del 2009

Els jocs digitals, programari i educació infantil


Aquest treball ens obra portes molt interessants per a conèixer noves opcions i rebre consells per a saber utilitzar correctament els videojocs tant a l'aula, com a casa.

No tots els videojocs són iguals per tant, hem d'observar de manera precisa i detallada en que consisteix la temàtica del jocs, ja que cada tipologia desenvolupa unes habilitats diferents en el jugador.

Els jocs educatius informàtics els tenim al nostre abast a través de botigues d'informàtica, botigues especialitzades o grans magatzems, a més també podem jugar via online a alguns jocs de manera gratuïta i altres pagant una quantitat de diners. L'escola si és un bon lloc per jugar, ja que els videojocs, permeten treballar aspectes de les diferents àrees del currículum de forma didàctica i creativa, tenint en compte les necessitats de cada infant i amb un valor educatiu complementari. Dins l'escola el temps que els infants han de dedicar-se a jugar és aproximadament entre una i dues hores incloent-hi estones de descans.


En aquest treball, nosaltres hem realitzat una recerca més exhaustiva sobre els videojocs o els jocs digitals a l’aula. Actualment, moltes de les persones docents que formen l’equip educatiu dins d’una escola utilitzen com a noves tecnologies educatives aquesta eina, per oferir als infants una nova visió més activa i participativa davant el seu procés d’ensenyament aprenentatge.
Hem d’esmentar que els videojocs tenen aspectes tant positius com negatius, no tots els jocs proporcionen el mateix tipus d’aprenentatge, i a més també que afavoreixen més les habilitats dels infants i quins són els criteris que cal seguir per fer una bona tria del joc educatiu que utilitzarem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada